Vi hjælper dig hurtigt og effektivt med fokuseret chokbølger terapi

OBS. Behandlingen udføres på vores søsterklinik i Ølstykke.

Det er veldokumenteret at der er effekt på en lang række kroniske og længerevarende problemstillinger hvor vævet af forskellige årsager bliver begrænset i den naturlige helingsproces.
I klinikken benytter vi elektromagnetisk fokuseret udstyr fra en af de førende producenter; STORZ MEDICAL.

BLIV KONTAKTET OG FÅ EN HURTIG TID

FÅ EN HURTIG TID VED AT UDFYLDE FORMULAREN. VI RINGER HURTIGT TILBAGE OG TILBYDER EN TID BEMÆRK AT BEHANDLINGEN FOREGÅR I ØLSTYKKE

Hvad er fokuseret chokbølger?

En fokuseret chokbølge er en meget højfrekvent lydbølge som kan placeres utrolig præcist på en kvadratmillimeter i op til seks centimeter dybt i kroppen. På denne måde kan vi præcisere behandlingen og være yderst effektive på kort tid samt uden at påvirke raskt væv.
Behandlingen kickstarter en ny helingsproces med nydannelse af blodkar i et område som har nedsat forsyning, hvilket jo bevirker at helingstiderne nedsættes. På denne måde kommer man hurtigere tilbage til en hverdag uden smerter og/eller til sin fortsatte genoptræning. I mange tilfælde ser vi at genoptræningstiden forkortes markant!

Figur 2. På billedet ses applikationshovedet som bruges til at rette de fokuserede chokbølger ind på det ønskede behandlingsområde.

Hvordan foregår behandlingen?

• Behandlingen starter altid med en grundig undersøgelse suppleret med en diagnostisk ultralydsscanning, for at vurdere hvilken behandling, der vil være mest hensigtsmæssig for dig.
  • Oftest vil fokuseret chokbølge terapi blive givet i kombination med anden fysioterapeutisk behandling og træning.
  • Der skal være begyndende effekt efter én til to behandlinger og i alt gives tre til seks behandlinger med en uges mellemrum.

Hvad kan behandles med fokuseret chokbølge:

Chokbølgeterapi anvendes ved behandling af kroniske eller specifikke punktvise smerter og forkalkninger i vævet, især ved sener og knogle- og sene tilhæftninger. Flere områder inden for Urologien og Dermatologien kan ligeledes behandles.

• Tennisalbue
  • Golfalbue
  • Musearm
  • Karpal Tunnel Syndrom